Skip to content

Kalorie

Kalorie

Energia potrzebna z pożywienia, dzięki której możemy dobrze funkcjonować. Kalorie to porcja energii z odżywienia. Potrzebujemy jej w różnej ilości w zależności od wagi, wzrostu, wieku i uprawianego sportu czy wysiłku fizycznego. Jeśli dostarczamy jej za dużo to ta energia odkłada się w formie tłuszczu. Są to węglowodany, których nadmiar organizm nie potrafi usunąć i zamieniane są na tłuszcz. Dodatkowo przybywa nam zbędnej wody jeśli spożywamy za dużo soli, która zawiera dużo  sodu. Trzeba dostarczać jej w odpowiedniej ilości.
Wzór na spalenie zbędnych kilogramów

Tu policzymy nasze zapotrzebowanie na kalorie. Jednakże są to przybliżone dane.Policz ile kalorii dziennie potrzebujesz  

Aby ustalić ile potrzebujemy kalorii aby nie przytyć ani nie schudnąć to trzeba:

  1. wiedzieć ile kalorii dostarczyliśmy np. przez 3 tygodnie oraz podzielić to na 21 dni w tym przykładzie i wyjdzie nam liczba, która oznacza ilość kalorii średnio spalanych dziennie.
  2. Znać wagę na początku i po 21 dniach
  3. Aby spalić 1 kg potrzeba spalić 7000 kcal

Wzór na obliczenie zapotrzebowania kalorycznego, czyli energii, która jest nam potrzebna do życia przy której nie schudniemy ani nie przytyjemy.

Wykonujemy następujące kroki:

  1. Ważymy się na wadze, wpisujemy nasza wagę rano przed pójściem do łazienki w takim samym ubraniu zawsze lub bez.
  2. Obliczamy ilość kalorii potrzebnych wg tego kalkulatora, co pozwoli nam mniej więcej określić ile jest nam potrzebneKalkulator zapotrzebowania na kalorie
  3. Ważymy się po 21 dniach.

 

Wykonujemy działanie:

  1. Waga po 21 dniach minut waga początkowa. 
  2. Różnicę wagi w kilogramach mnożymy przez 7000 kalorii .
  3. Wychodzi nam wynik, który oznacza ile kalorii mamy za dużo lub za mało dla naszej idealnej wagi.. Jeśli wyjdzie wynik ujemny tzn. , że dostarczamy za mało kalorii. Jeśli dodatki tzn., że mamy nadmiar kalorii.