Wapń

WAPŃ

 

Zapotrzebowanie dzienne na WAPŃ:

 

Grupy ludności Zalecane normy dietetyczne [mg / dzień] Bezpieczna maksymalna dawka nie powodująca ryzyka efektów ubocznych
[mg / dzień]
Dzieci 1-3 lat 700 2500
Dzieci 4-8 lat 1000 2500
Chłopcy 9-13 lat 1300 3000
Młodzież męska 14-18 lat 1300 3000
Mężczyźni 19-30 lat  1000 2500
Mężczyźni 31-50 lat 1000 2500
Mężczyźni 51-70 lat 1000 2000
Mężczyźni powyżej 70 lat 1200 2000
Dziewczęta 9-13 lat 1300 3000
Młodzież żeńska 14-18 lat 1300 3000
Kobiety 19-30 lat  1000 2500
Kobiety 31-50 lat 1000 2500
Kobiety 51-70 lat 1200 2000
Kobiety powyżej 70 lat 1200 2000
Kobiety ciężarne do 18 lat 1300 3000
Kobiety ciężarne 19-30 lat 1000 2500
Kobiety ciężarne 31-50 lat 1000 2500
Kobiety karmiące do 18 lat 1300 3000
Kobiety karmiące 19-30 lat 1000 2500
Kobiety karmiące 31-50 lat 1000 2500

 

(według Dietary Reference Intakes ustalone przez National Academy of Sciences, Food and Nutrition Board, USA)

Wapń (Ca, łac. calcium; nazwa ta pochodzi od łacińskiego rzeczownika calx – wapno, co oznacza więc „metal z wapna”)

Jest to jeden z makroelementów, czyli składników, których potrzebujemy najwięcej każdego dnia.

Zastosowanie

Metaliczny wapń ma ograniczone zastosowanie jako środek zabezpieczający przed utlenieniem, np. przy produkcji miedzi, stali i niklu, z których usuwa jednocześnie siarkę. Służy też do oczyszczania i osuszania ropy, benzyny, alkoholi, gazów szlachetnych i in. Używany jest także do redukcji tlenków uranu, toru, metali ziem rzadkich i in. do postaci metalicznej.

Zastosowanie związków wapnia:

Znaczenie biologiczne

Wapń wchodzi w skład kości oraz niektórych rodzajów ścian komórkowych.

Całkowita zawartość wapnia w organizmie człowieka wynosi 1,4–1,66% masy ciała, z czego 99% występuje w postaci związanej w kościach (hydroksyapatyty), natomiast pozostała część występuje w postaci zjonizowanej w płynie śródkomórkowym oraz pozakomórkowym i pełni szereg ważnych funkcji:

  • aktywator enzymatyczny;
  • przekaźnik wtórny – kinazy białkowe;
  • przewodzenie impulsów bioelektrycznych;
  • udział w krzepnięciu krwi;
  • udział w skurczu mięśni szkieletowych, gładkich i mięśnia sercowego;
  • udział w reakcjach zapalenia, regeneracji i proliferacji;
  • udział w wydzielaniu hormonów zwierzęcych i neurotransmiterów oraz gruczołów zewnątrzwydzielniczych;
  • obniża stopień uwodnienia koloidów komórkowych.

Poziom wapnia w surowicy krwi zależy od:

Objawy niedoboru wapnia (hipokalcemia)

Zmniejszenie stężenia wapnia w surowicy krwi nazywa się hipokalcemią. Skutkiem hipokalcemii jest:

Objawy nadmiaru wapnia (hiperkalcemia)

  • zaparcia;
  • nudności;
  • brak apetytu.

Może to prowadzić do powstawania kamieni nerkowych oraz obniżyć wchłanianie cynku i żelaza.

Mechanizmy homeostatyczne starają się przywrócić prawidłowy poziom wapnia w surowicy krwi przesuwając go z puli rezerwowej, a jeśli to nie wystarcza lub magazyny ulegają wyczerpaniu – z kośćca.

Wapń jest także niezbędnym składnikiem komórek roślin. Jego niedobór powodować może suchą wierzchołkową zgniliznę owoców pomidora. Inne objawy niedoboru u roślin:

  • rozkład błon plazmatycznych;
  • nieprawidłowy wzrost;
  • martwica organów roślinnych.

witamina D3 niedoborWklejam dziś link do artykułu ze strony znanej autorki: Pepsi Eliot. Mowa w nim o tym, o czym było już u mnie w jednym z artykułów. Jesteśmy oszukiwani przez koncerny! I te spożywcze, i farmaceutyczne. Skutki tego są przerażające – miliony chorych i przedwcześnie zmarłych. Można by nawet powiedzieć, że medycyna znów się pomyliła.. Można, gdyby nie fakt, że jest to po prostu kolejny pseudonaukowy, medyczno-farmaceutyczny szwindel, na którym koncerny zarabiają miliardy dolarów.

Przede wszystkim, wapń powinien być przyjmowany do wieku nastoletniego. Potem, gdy organizm jest już dorosły fizycznie, to zapotrzebowanie na wapń drastycznie się zmniejsza, a na scenę wkracza magnez, którego trzeba brać więcej. Wapń i magnez są naturalnymi antagonistami, w organizmie pełnią odwrotne role, działają przeciwstawnie.

Jednak nasza cywilizacja cierpi na chroniczny nadmiar wapnia. Spożywamy mleko, którego dorośli w ogóle nie powinni pić. W dodatku, bierzemy suplementy wapnia (najczęściej nieorganiczne). Wapń z takich suplementów, i nie tylko (o tym za chwilę) nie wchłania się do kości. Lecz zalega w tkankach miękkich, powodując ich zwapnienie. Powoduje także powstawanie blaszek wapniowych w naczyniach krwionośnych. I to one są odpowiedzialne za zawały, zatory, udary, miażdżycę.. a nie cholesterol!

Cholesterol nie jest przyczyną żadnych chorób! To kłamstwo koncernów!

Gdy powstają owe blaszki wapniowe w naczyniach krwionośnych, wtedy do akcji wkracza dobroczynny cholesterol. „Zalepia” on uszkodzone blaszką wapniową naczynie. Jednak nie jest to właściwe wyjście, a rozwiązanie tymczasowe. Leki które obniżają poziom cholesterolu, wręcz przyspieszają rozwój chorób serca i układu krążenia. Jest to perfidne morderstwo, którego dopuszcza się medyczno-farmaceutyczna ośmiornica, w imię kapitalistycznej filozofii zysku za wszelką cenę.

W dodatku, jeśli nie suplementujemy witaminy D3 (50 mcg do 200 mcg), łącznie z witaminą K2 w formie MK-7 (100 mcg do 500 mcg), to wapń zamiast pełnić użyteczną rolę w organizmie, odkłada się w tkankach miękkich i uszkadza je. Zasada jest taka, że na każde 50 mcg witaminy D3, bierze się 100 mcg witaminy K2 MK-7. Uwaga! Zażywanie witaminy D3 bez odpowiedniej ilości witaminy K2 MK-7, potęguje negatywne odkładanie się wapnia w organizmie.

Tymczasem – prawda o wapniu i jego zapotrzebowaniu:

-zaleca się nam picie dużych ilości mleka i jego przetworów choć żaden gatunek w naturze w wieku dorosłym ani nastoletnim tego nie robi;
-zaleca się nam też branie suplementów wapnia, najczęściej tych nieorganicznych;
-zaleca się nam spożywanie pożywienia bogatego w wapń;
-dodatkowo, ludziom starszym, zaleca się zwiększone spożywanie wapnia, co jest wręcz zabójcze dla ich organizmów.

Bagatelizuje się rolę magnezu, choć owszem, jego suplementy są szeroko reklamowane (najczęściej nieprzyswajalne lub szkodliwe dla żołądka takie jak cytryniany i mleczany). Najczęściej jest więc tak, że mamy niedobór magnezu i nadmiar wapnia.

Proponuję kilka kroków zaradczych dla ratowania swojego zdrowia i życia, związanych z wapniem, magnezem, witaminą D3 i K2 MK-7:

-odstawienie mleka i zredukowanie ilości jego przetworów;
-unikamy zupełnie suplementów wapnia;
-odstawiamy „lekarstwa” na cholesterol i nie przejmujemy się oszukańczymi, zaniżonymi normami cholesterolu;
-włączamy magnez (w formie chlorku magnezu sześciowodnego) w dawce 200 mg do 400 mg (dawki, w zależności od wieku, chorób, płci, wagi i innych czynników, mogą być bardzo różne, nawet mniejsze niż 200 mg);
-wprowadzamy suplementację witaminy D3 (50 mcg do 200 mcg) i witaminy K2 w formie MK-7 (od 100 mcg do 500 mcg). Przy chorobach przewlekłych, w tym nerek itp, konieczna konsultacja kumatego lekarza;

A tutaj zapowiadany link do artykułu Pepsi Eliot:
Współcześni skamieniali, czyli wapń w łapskach koncernów (źródło oryginalne)
-Artykuł powyższy był również dostępny na blogu Hipokrates 2012

Polecam inne moje artykuły na temat cholesterolu, wapnia, magnezu, zawałów i udarów, witaminy D3 i K2, i oszustw koncernów farmaceutycznych:

BHP suplementacji magnezu. Czy wiesz że nieodpowiedni preparat może zaszkodzić?!
Niedobór tego składnika niszczy zdrowie Polaków. Dotyczy to nawet 90% z nas!
Cholesterolowe kłamstwo które kosztuje życie milionów ludzi rocznie
Sól jest niezbędna dla zdrowia i życia, medycyna nas okłamuje!
Cholesterol nie szkodzi zdrowiu! Nie daj się propagandzie koncernów, ich „leki” mogą zabić!
Leki na żołądek pogarszają objawy zamiast pomagać. Konsekwencje mogą być bardzo poważne
Brom – tak samo szkodliwy jak fluor, jest wszędzie! „Kulisy jego wprowadzenia do żywności nie są jasne”
Od 70 lat wiadomo że fluor jest zabójczą trucizną, ale łapówki i fałszerstwa zrobiły swoje

Co ciekawe, czytałem wpisy farmaceutycznych, opłacanych trolli z początku 2014 roku. Pisali oni na swoich portalach i „blogaskach„, że „oszołomska medycyna naturalna” wiązała duże nadzieje z witaminą D3, a one się nie potwierdziły. Tymczasem nie chodzi tutaj TYLKO o witaminę D3, ale też o witaminę K2 MK-7, poziom wapnia zjonizowanego, wapnia całkowitego, magnezu.. Temat zahacza także o cholesterol i kłamstwa farmacji na jego temat. Jak zawsze okazało się więc, że kłamią opłacane farmaceutyczno-medyczne trolle i ich armia użytecznych idiotów (nazywająca siebie „racjonalistami” lub „sceptykami„). A medycyna naturalna miała rację.

Autor: Jarek Kefir

źródło: https://kefir2010.wordpress.com/2015/06/03/nadmiar-wapnia-jest-niebezpieczny-koncerny-truja-nas-od-lat/

Poniżej tabela z listą produktów zawierających Wapń. Można sortować ( klikając w nagłówek kolumny ) oraz wyszukiwać bez odświeżania strony.

ProduktZawartość opakowaniaOpis i zamówienieZawartość w 100 g/100ml ( mg )Zawartość w porcji dziennej lub inny pomiarInne informacjeKcal ( 100 g )BiałkaWęglowodanyTłuszcze
ACTIVE LIFE 946 mlCena, opis i zamówienie2000600 mg / 30 mlFosforan wapnia, Cytrynian13030
Mleko110
Kefir103
Ser biały125-140
Twaróg150
Ser żółty1300
Rzepa246
Migdały234
Brokuły103
Wieprzowina10

Układ odpornościowy
Logo